Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Η αντίδραση της Εριφύλλης

Με αφορμή τα μαθήματα Δημιουργικής Γραφής στο Μικρό Πολυτεχνείο

Η αντίδραση της Εριφύλλης στην επιστολή που έλαβε από την Ευγενία.
Στοιχεία του βιογραφικού της Εριφύλλης που μας απασχολούν.
Παντρεμένη, 36 ετών
Συγγραφέας τόσο λογοτεχνικών έργων όσο και σεναρίων, θεατρικών αλλά και κινηματογραφικών.
Έχει αφήσει την επιστολή στο τραπέζι της κουζίνας και ετοιμάζεται να φτιάξει καφέ. Εκείνη τη στιγμή μπαίνει μέσα ο άντρας της ο Σταύρος.
-Την Ευγενία τη θυμάσαι φαντάζομαι, ξεκινάει η Εριφύλλη.
-Βέβαια, απαντάει ο Σταύρος.
-Διάβασε αυτό, του λέει και του δίνει την επιστολή.
10 λεπτά αργότερα η Εριφύλλη έχει φτιάξει καφέ και κάθονται και οι δυο τους στο τραπέζι της κουζίνας.
-Τι περιμένεις να πω; κάνει η Εριφύλλη με επικριτικό τόνο.
Ο Σταύρος, έχοντας πλήρη αίσθηση των σκαλοπατιών που έχει ανέβει η γυναίκα του απαντάει.
-Είναι νέα, μόλις έχει μπει στο θέατρο, έχει χρόνο.
-Αυτό είναι το πρόβλημα απαντάει η Εριφύλλη, νομίζει ότι έχει χρόνο. Θα σου πω λοιπόν μία ιστορία έτσι όπως την γνωρίζω εγώ από τη δική μου δουλειά.
Πίνει μία γουλιά καφέ και αρχίζει την εξιστόρηση.
-Όταν ένας σκηνοθέτης ή παραγωγός βλέπουν ένα καταπληκτικό βιβλίο λένε: Ωραία, θα το κάνω ταινία. Όμως ένας συγγραφέας σπάνια βλέπει ταινία και λέει θα την κάνω βιβλίο. Ξεκινάμε λοιπόν από τη βάση του πως ξεμοντάρεται η λογοτεχνία και γίνεται σινεμά. Ως κατασκευή και αυτή, πρέπει να βγουν οι βίδες, τα γρανάζια, οι μηχανισμοί, να απλωθούν και να σκορπίσουν στο πάτωμα και μετά αυτά να τα πάρουν ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός, να τα αναλύσουν, να τα κοστολογήσουν και να φτιάξουν κάτι πιο μεγάλο και τελείως διαφορετικό. Και αν χαθούν χρήματα;
-Που θες να καταλήξεις; ρωτάει ο Σταύρος.
-Η Ευγενία, σωστά αλλά ασυναίσθητα παρομοίασε το θέατρο και τον κινηματογράφο με κάδρο. Την απασχολούν τα χρήματα και έχει υπαρξιακά ερωτήματα ως προς το διαχωρισμό συγγραφής-θεάτρου.
-Όπως πολλά άλλα παιδιά φαντάζομαι, συνεχίζει ο άντρας της.
-Αυτό εννοώ, αποκρίνεται. Γίνονται κάποιοι αναπτυξιακοί συνειρμοί που αποδεικνύονται μόνο με δουλειά και στο μετέπειτα. Αυτά τα πράγματα δεν τα ξέρεις από πριν. Το κάνεις, βλέπεις ότι υπάρχει αντίκρυσμα και ανταπόκριση και προχωράς. Δεν θα γίνουμε προφήτες μετά θάνατον.
-Σκοπεύεις να της μιλήσεις;
-Σκοπεύω να την ξεμπλοκάρω, αποκρίνεται η Εριφύλλη και σηκώνεται από το τραπέζι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου