Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Δημιουργία Χαρακτήρα, Ευγενία

Με αφορμή τα μαθήματα Δημιουργικής Γραφής στο Μικρό Πολυτεχνείο

Μία ηρωίδα φωτογραφίζεται. Πλάθω στοιχεία του βιογραφικού της
  • Έτος γέννησης 1940, 76 ετών
  • Γέννηση: Σαντορίνη => Αθήνα
  • Παντρεμένη χωρίς παιδιά
  • Όνομα: Ευγενία
  • Αγγλικά, Ιταλικά
  • Ηθοποιός
  • Χόμπυ: Ζωγραφική
Γράφω όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες για το χαρακτήρα και τον πολιτισμό της (ατομικό, κοινωνικό). Μπαίνω νοερά στο σπίτι της και μου λέει όσο το δυνατόν περισσότερα για τον εαυτό της.
  • Γεννήθηκε στη Σαντορίνη και έζησε εκεί μέχρι να παντρευτεί σε ηλικία 30 ετών
  • Ολοκλήρωσε το Λύκειο και σπούδασε θέατρο μετακομίζοντας στην Αθήνα
  • Έδειξε από νωρίς το ενδιαφέρον της για τη ζωγραφική
  • Στα παιδικά της χρόνια βοηθούσε στο μαγαζί του πατέρα της ο οποίος ήταν γλύπτης και διέθετε επίσης και μία γκαλερί τέχνης
  • Διατηρεί φωτογραφικό αρχείο με εικόνες της νησιώτικης κουλτούρας της Σαντορίνης
  • Η οικογένειά της συνδέεται στενά με δραστηριότητες της εκκλησίας, παρακολουθούν τακτικά και ο αδερφός της είναι ψάλτης
  • Ξεκίνησε τη ζωγραφική ως χόμπυ τόσο στο προσωπικό της στούντιο όσο και με τη ζωγραφική πορτραίτων στους δρόμους, δρομάκια της Σαντορίνης
  • Τελείωσε το θέατρο στα 23 και έκανε μεταπτυχιακό στο Λονδίνο
  • Έκανε διάφορα ταξίδια, διατηρεί ημερολόγιο ταξιδιωτικής συγγραφής δερμάτινο και στη συνέχεια έμαθε Ιταλικά, ξεκινώντας σε ηλικία περίπου 25 ετών
  • Γνώρισε το Στέφανο όσο ήταν στο θέατρο ο οποίος είναι δάσκαλος Μαθηματικών
  • Μετά τις σπουδές της Ευγενίας αυτή και ο Στέφανος επέστρεψαν στη Σαντορίνη
  • Έκανε μία επιτυχημένη καριέρα στο θέατρο με πολλές παραστάσεις
  • Παντρεύτηκαν και μετακόμισαν μόνιμα στην Αθήνα
  • Μέχρι σήμερα ζουν μία απλή και ωραία ζωή
Θέλουμε περισσότερα προσωπικά στοιχεία για τον εαυτό της, σκάλισμα. Η ηρωίδα είναι κομιλφό (πολύ καθώς πρέπει). Περιγραφή όχι μόνο εξωτερικών αλλά και προσωπικών χαρακτηριστικών.

Μπαίνω στο κεφάλι και στο πετσί του ήρωα και γράφω ένα μικρό κείμενο (1ο πρόσωπο) για τις σκέψεις του εκείνη τη στιγμή.

1ο πρόσωπο, Ευγενία
Σαντορίνη, υπέροχο νησί, έχει μία θεατρικότητα… Οι άνθρωποι έρχονται για όλα αυτά, για τα γαϊδουράκια, για τα πλακόστρωτα, για τα τουριστικά, για τους ζωγράφους στο περπάτημά τους. Κάποιες φορές το επιθυμώ κι εγώ, κάποιες μου αρέσει, ενώ κάποιες άλλες μελαγχολώ. Σκέφτομαι όλη αυτή την τυπολατρία και τον κομφορμισμό, την προσαρμογή στις απαιτήσεις και τους τύπους της ομάδας και τρελαίνομαι. Στην ζωή μου προσπάθησα απλά να διαλέξω σωστά. Ίσως αυτό που λένε στην πολιτική για τους ανθρώπους, πως για κάποιες ιδέες χάλασες τη ζωή σου, έμαθες, ισορρόπησες ή απλά χάθηκες, να με αφορούσε κάποτε. Η εποχή αυτή πέρασε, ο άνθρωπος μαθαίνει μόνο από τα λάθη του. Έζησα όμως σε ένα μονοπάτι στο οποίο μερικές φορές νικητής δεν βγαίνει ούτε ο έρωτας, ούτε η ζωή, νικήτρια είναι η Τέχνη. Οι καλλιτέχνες έχουν μέσα τους επανάσταση, διαστροφή μερικές φορές, ανησυχίες, μιλούν για ανατροπή και λάθος, προσπαθούν να κάνουν ορατά τα αόρατα. Απλά, η επανάσταση για το ότι θα έπρεπε να ανήκω κάπου ήταν λάθος. Θες να ανήκεις γιατί μπορείς ή από ανασφάλεια? Ή γιατί ξεβολεύεσαι από τις χίμαιρες και τις ουτοπίες που πλάθει η φαντασία του ανθρώπου? Όλα αυτά όμως στους καλλιτέχνες δίνουν και παίρνουν, είναι από τους λίγους που όταν πεθαίνει κάποιος ακούς στην τηλεόραση καλό παράδεισο… Ένα ταξίδι στο φως λοιπόν, καλησπέρα μας.


Κάποιος παρατηρητής τη στιγμή της φωτογραφίας κοιτάζει. Τι βλέπει το 2ο πρόσωπο, σε 3ο πρόσωπο, και τι σκέψεις κάνει που θα είναι σχετικές με την εικονιζόμενη. Είναι αυτός που περιγράφει.

Μία γυναίκα, ένας άνθρωπος που έμεινε πιστός στο στίγμα του. Ξέρω τι σκέφτονται αυτοί οι άνθρωποι στα νιάτα τους. Εν όψει δυσκολιών, εν όψει προβλημάτων, εν όψει οικονομικής κρίσης, μπορεί να ντουμπλάρουν (να τα αντικαταστήσουν, αντιστρέψουν). Όμως η εμπειρία και η διαύγεια έρχονται με τα χρόνια, χωρίς δεύτερες σκέψεις, χωρίς γυρίσματα στο μυαλό, χωρίς σπασμένα τηλέφωνα. Μπορεί ακόμα το χαμόγελό της να συμβαδίζει με τον εσωτερικό της κόσμο. Έζησε σε μία εποχή πιο αθώα, τότε που τα πάντα ήτανε πιθανά, χωρίς την ψηφιακή κοινωνία του 21ου αιώνα, τα νιάτα της συμβάδισαν με τα 60s. Σαν παλιό σινεμά, άχρονο και αρχετυπικό, που μπορεί και υπάρχει ακόμα…


(Συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου